Педагогічний досвід

КАРТКА
обліку об'єкту перспективного педагогічного досвіду

ОБ'ЄКТ ДОСВІДУ:
ДНЗ № 2 вихователь Кмитюк О.В.
ОСВІТА:
Повна вища

ПОСАДА:
Вихователь
ФАХ:
Вихователь дошкільних установ
ПЕДСТАЖ:
28 років
КОРОТКИЙ ЗМІСТ ДОСВІДУ:
Автор досвіду визначає основним напрямком своєї роботи  виховання  морально-духовних якостей  дитячої особистості, формування її творчих здібностей у процесі спілкування з природою. Матеріали досвіду містять також напрацювання, що сприяють  становленню  професійної майстерності молодих вихователів шляхом безпосереднього навчання новим методам та прийомам роботи з дітьми.




ХТО І КОЛИ ВИВЧАВ ДОСВІД:
Педагогічний колектив  дошкільного закладу № 2 у  2011-2012 році. 
 Методичного кабінету відділу освіти.2012-2013р.
В ЯКІЙ ФОРМІ
УЗАГАЛЬНЕНО
ДОСВІД:
 Навчально-методичний посібник «Духовний розвиток особистості в процесі спілкування з природою»
КИМ СХВАЛЕНО ДОСВІД:
 Схвалений  педагогічною радою дошкільного навчального закладу  № 2 (протокол засідання № 2 від 22 листопада 2012 року)




ДЕ  ЗБЕРІГАЮТЬСЯ МАТЕРІАЛИ ПРО ДОСВІД:
Методичний кабінет дошкільного закладу № 2, міський методичний кабінет відділу освіти
ЗАХОДИ ЩОДО
ВПРОВАДЖЕННЯ
ДОСВІДУ:
Семінари-практикуми, засідання школи молодого педагога, виступ на обласній науково-практичній конференції  2011р., засідання міської школи передового педагогічного досвіду  2011р.-2012р., майстер-класи.



Методичний репортаж
У 2012р. приймала участь у семінарі – практикумі ДНЗ №2. Підготувала виступ  на тему: «Нетрадиційні форми і методи роботи у дослідницький діяльності».
З 2012-2014р.р. – член творчої групи, член методичної ради закладу.
 У 2013р. приймала участь у Серпневій зустрічі педагогічних працівників у ДНЗ №4. Виступ на секційному занятті на тему: «Емоційно – ціннісний компонент екологічного світорозуміння дошкільників» (з досвіду роботи).
У 2013р. під час проведення організаційного заходу у м.Нетішин, у рамках Всеукраїнського Дня дошкілля , підготувала і провела у ДНЗ №2  Майстер – клас на тему: «Школа ППД «Емоційно – чуттєве спілкування з природою, як основа становлення особистості»».
У 2013р. приймала участь у міський виставці педагогічних ідей і знахідок. Представила навчально – методичний посібник на тему : «Духовний розвиток особистості в процесі спілкування з природою».
 Посібник присвячений формуванню у дітей дошкільного віку цілісного уявлення про природу, світ людей та власну особистість. Практичні матеріали представлені у навчальному посібнику сприяють формуванню у дітей гуманного ставлення до довкілля, підвищенню професійною компетентності педагогів, включенню інтерактивних форм роботи з батьками щодо реалізації завдань духовно – морального виховання дошкільників.
У 2013р. прийняла участь у обласній виставці педагогічних ідей і знахідок. Була нагороджена Дипломом III ступеня, Хмельницьким обласним інститутом після дипломної педагогічної освіти, як переможця обласної педагогічної виставки «Освіта Хмельниччини на шлях реформування».
У 2014 – 2015 н. р. виступ на педраді на тему: «Взаємодія дошкільного закладу і сімї  з питань екологічного виховання» .
У 2015 – 2016 н. р. підготувала консультацію для вихователів на тему : «Роль народних традицій та свят у вихованні дітей дошкільного віку» (виступ на педгодині ).
У 2016 р. виступ на педраді на тему: «Формування уявлень  про професії у дітей старшого дошкільного віку».
З 2012 – 2014 р.р., 2015 – 2016 н.р. – секретар педагогічної ради ДНЗ №2.
З 2013 – 2016 р.р. – заступник голови атестаційної комісії.
У 2015 – 2016 н.р. – керівник Школи ППД на тему: «Емоційно – ціннісний компонент формуванні екологічного світорозуміння дошкільників».


Опис досвіду  роботи
«Духовний розвиток особистості в процесі спілкування з природою» вихователя дошкільного навчального закладу №2
Кмитюк Олени Володимирівни

У кожного педагога свій шлях, свої секрети майстерності, свій стиль, свої турботи, своє сприйняття світу.  Впродовж багаторічної педагогічної праці Олена Володимирівна Кмитюк, вихователь дошкільного навчального закладу № 2 «Казка»,  виробила свій стиль роботи, який ґрунтується на особистісно-орієнтованому підході, ідеях гуманізації. Про неї  можна сказати, що вона завжди наполеглива в досягненні поставленої мети, працездатна, обов’язкова, вимоглива до себе, постійно прагне до самовдосконалення.  Ось уже 26  років вона сіє в дитячі душі любов і ласку, знаходиться в постійному творчому пошуку нових ідей, підходів до виховання дітей.
Основу для реалізації завдань, які поставила перед собою Кмитюк Олена Володимирівна в роботі  над темою «Духовний розвиток особистості в процесі спілкування з природою» відкрила для себе в педагогічній спадщині В.Сухомлинського. Ця ідея полягає в умінні педагога збудити у дітей емоційний відгук на різноманітні явища природи, зародити в них бажання милуватися та насолоджуватися нею і висловлювати свої почуття, розвивати у них почуття небайдужості, навчити бачити взаємозв’язок між рослинами і тваринами, розуміти як людина впливає на їх життя, що допомагає оволодіти емоційно - чуттєвою регуляцією поведінки, засвоїти її еталони.  Вихователь зуміла гармонійно поєднати і духовно піднести в роботі з дітьми всі здатності людини – почуття, інтелект, волю, уяву. Вона передбачає роботу з оволодіння основами духовної культури, набуття особистісного утворення – вихованості, яка проявляється у свідомості, діяльності, поведінці, в емоціях та почуттях.
Сучасна система дошкільного виховання потребує оновлення, зокрема за рахунок урізноманітнення форм виховної роботи. Формалізована «педагогіка заходів» втра­тила свою актуальність, і сьогодні настав час пошуку менш гучних, але більш точ­них психологічних впливів на духовний світ дитини. 
Стрімкі темпи розвитку сучасного суспільства висувають вимоги принципово нової стратегії підходів до розвитку та виховання дитини. Реалізацію цих вимог передбачає і Базовий  компонент дошкільної освіти в Україні, який ставить вимоги щодо оновлення  змісту  освіти, спрямовує роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності, створення сприятливих умов для формування її творчих, інтелектуальних здібностей, формування духовної сфери.
Сутність досвіду ґрунтується на ефективному поєднанні різноманітних форм, методів і методичних прийомів, на доступності та педагогічній доцільності для дітей дошкільного віку пропонованого матеріалу, створенні сприятливого, доброзичливого мікроклімату, варіативності прийомів і форм організації дітей. Вихователь широко використовує у своїй роботі ілюстрації, моделі, пошуково-дослідницьку діяльність, творчі вправи. Широкому перевтіленню, відтворенню та усвідомленню знань про природу сприяють ігри – медитації, удаванки, пантоміми, рухливі та ігрові вправи природничого характеру.
Робота вихователя систематизована за розділами. В  першому   розділі «Все починається з добра» вихователь  пропонує перспективне планування роботи з дітьми. Природознавча робота систематизована за темами, що дає можливість проаналізувати засвоєння пропонованого матеріалу дітьми. Також подані конспекти занять, уроків–милування, пошуково - дослідницька діяльність тощо. В другому розділі «Стежина духовності» вміщено матеріали проведених консультацій для педагогів щодо організації роботи з визначеного питання. Третій  розділ «Духовність починається з родини» висвітлює  роботу з батьками і містить  зразки проведених заходів.
Досвід несе елементи відтворювального характеру, відзначається  оригінальністю підходу до реалізації навчально-виховних завдань і допомагає педагогам формувати особистість, розвивати їх творчі та інтелектуальні здібності, об’єднати виховні зусилля дитячого садка і сім’ї на користь дитини. Зібраний матеріал легкий в користуванні, доступний, змістовний.  Робота Олени Володимирівни спрямована на виховання морально-духовних якостей особистості, містить матеріали, що сприяють становленню професійної майстерності вихователів шляхом безпосереднього навчання новим методам та прийомам роботи з дітьми.
Досвід роботи «Духовний розвиток особистості в процесі спілкування з природою» вихователя вивчався в дошкільному навчальному  закладі протягом  2011 – 2012 навчального року,  протягом 2012 -2013 року вивчався   методичним кабінетом відділу освіти та рекомендований для вивчення та впровадження у практику роботи дошкільними закладами міста.
Проведене анкетування педагогів щодо визначення рейтингу вихователя в колективі,  показало високу оцінку колегами праці Олени Володимирівни. Із даних анкетування педагогів вихователь - творча, толерантна, завжди готова прийти на допомогу, ініціативна і винахідлива, майстер своєї справи. Маючи ґрунтовні знання та напрацювання  з означеного питання, педагог щедро ділиться ними зі своїми колегами. Вона надає педагогам консультації, виступає на семінарах – практикумах, педрадах, провела екологічний брифінг для педагогів «Світ природи», відкритий показ заняття - милування  з дітьми старшого дошкільного віку «Золота осінь», на якому показала свою майстерність в спілкуванні з дітьми, уміння пробудити позитивні емоційні прояви у дітей.
Олена Володимирівна бере активну участь в міських методичних об’єднаннях, активно працювала в міській творчій групі над проектом «Впровадження гуманно-особистісної педагогіки Ш.О. Амонашвілі та В.Сухомлинського», також є членом школи передового педагогічного досвіду. У 2011 році брала участь в обласній науково-практичній конференції «Хімічна освіта: стан, досвід, проблеми, перспективи», виступивши з доповіддю  «Емоційно-ціннісний компонент формування екологічного світорозуміння» з досвіду роботи. У 2013 році  на високому професійному рівні провела майстер-клас «Стежинками пізнання» для педагогів міста до Дня дошкілля.  Робота вихователя «Духовний розвиток особистості в процесі спілкування з природою» була представлена на міській виставці педагогічних інновацій та передового педагогічного досвіду в 2013 році і зайняла ІІІ місце в області.

Коментарі