Педагогічний досвід
КАРТКА
обліку об'єкту перспективного педагогічного досвіду
ОБ'ЄКТ ДОСВІДУ:
|
ДНЗ № 2 вихователь Кмитюк О.В.
|
ОСВІТА:
|
Повна вища
|
ПОСАДА:
|
Вихователь
|
ФАХ:
|
Вихователь дошкільних установ
|
ПЕДСТАЖ:
|
28 років
|
КОРОТКИЙ ЗМІСТ ДОСВІДУ:
|
Автор досвіду визначає основним напрямком своєї роботи виховання
морально-духовних якостей
дитячої особистості, формування її творчих здібностей у процесі спілкування
з природою. Матеріали досвіду містять також напрацювання, що сприяють становленню
професійної майстерності молодих вихователів шляхом безпосереднього
навчання новим методам та прийомам роботи з дітьми.
|
ХТО І КОЛИ ВИВЧАВ ДОСВІД:
|
Педагогічний колектив
дошкільного закладу № 2 у
2011-2012 році.
Методичного кабінету відділу
освіти.2012-2013р.
|
В ЯКІЙ ФОРМІ
УЗАГАЛЬНЕНО
ДОСВІД:
|
Навчально-методичний посібник
«Духовний розвиток особистості в процесі спілкування з природою»
|
КИМ СХВАЛЕНО ДОСВІД:
|
Схвалений педагогічною радою дошкільного навчального
закладу № 2 (протокол засідання № 2
від 22 листопада 2012 року)
|
ДЕ ЗБЕРІГАЮТЬСЯ МАТЕРІАЛИ ПРО ДОСВІД:
|
Методичний кабінет дошкільного закладу № 2, міський методичний
кабінет відділу освіти
|
ЗАХОДИ ЩОДО
ВПРОВАДЖЕННЯ
ДОСВІДУ:
|
Семінари-практикуми, засідання школи молодого педагога, виступ на
обласній науково-практичній конференції
2011р., засідання міської школи передового педагогічного досвіду 2011р.-2012р., майстер-класи.
|
Методичний репортаж
У 2012р. приймала
участь у семінарі – практикумі ДНЗ №2. Підготувала виступ на тему: «Нетрадиційні форми і методи роботи
у дослідницький діяльності».
З 2012-2014р.р. –
член творчої групи, член методичної ради закладу.
У 2013р. приймала участь у Серпневій зустрічі
педагогічних працівників у ДНЗ №4. Виступ на секційному занятті на тему:
«Емоційно – ціннісний компонент екологічного світорозуміння дошкільників» (з
досвіду роботи).
У 2013р. під час
проведення організаційного заходу у м.Нетішин, у рамках Всеукраїнського Дня
дошкілля , підготувала і провела у ДНЗ №2
Майстер – клас на тему: «Школа ППД «Емоційно – чуттєве спілкування з
природою, як основа становлення особистості»».
У 2013р. приймала
участь у міський виставці педагогічних ідей і знахідок. Представила навчально –
методичний посібник на тему : «Духовний розвиток особистості в процесі
спілкування з природою».
Посібник присвячений формуванню у дітей
дошкільного віку цілісного уявлення про природу, світ людей та власну
особистість. Практичні матеріали представлені у навчальному посібнику сприяють
формуванню у дітей гуманного ставлення до довкілля, підвищенню професійною
компетентності педагогів, включенню інтерактивних форм роботи з батьками щодо
реалізації завдань духовно – морального виховання дошкільників.
У 2013р. прийняла
участь у обласній виставці педагогічних ідей і знахідок. Була нагороджена
Дипломом III ступеня, Хмельницьким обласним інститутом після
дипломної педагогічної освіти, як переможця обласної педагогічної виставки
«Освіта Хмельниччини на шлях реформування».
У 2014 – 2015 н. р.
виступ на педраді на тему: «Взаємодія дошкільного закладу і сім’ї з питань
екологічного виховання» .
У 2015 – 2016 н. р.
підготувала консультацію для вихователів на тему : «Роль народних традицій та
свят у вихованні дітей дошкільного віку» (виступ на педгодині ).
У 2016 р. виступ на
педраді на тему: «Формування уявлень про
професії у дітей старшого дошкільного віку».
З 2012 – 2014 р.р.,
2015 – 2016 н.р. – секретар педагогічної ради ДНЗ №2.
З 2013 – 2016 р.р.
– заступник голови атестаційної комісії.
У 2015 – 2016 н.р.
– керівник Школи ППД на тему: «Емоційно – ціннісний компонент формуванні
екологічного світорозуміння дошкільників».
Опис
досвіду роботи
«Духовний
розвиток особистості в процесі спілкування з природою» вихователя дошкільного
навчального закладу №2
Кмитюк
Олени Володимирівни
У кожного педагога свій шлях, свої
секрети майстерності, свій стиль, свої турботи, своє сприйняття світу. Впродовж багаторічної педагогічної праці
Олена Володимирівна Кмитюк, вихователь дошкільного навчального закладу № 2
«Казка», виробила свій стиль роботи,
який ґрунтується на особистісно-орієнтованому підході, ідеях гуманізації. Про
неї можна сказати, що вона завжди
наполеглива в досягненні поставленої мети, працездатна, обов’язкова, вимоглива
до себе, постійно прагне до самовдосконалення.
Ось уже 26 років вона сіє в
дитячі душі любов і ласку, знаходиться в постійному творчому пошуку нових ідей,
підходів до виховання дітей.
Основу для реалізації завдань, які
поставила перед собою Кмитюк Олена Володимирівна в роботі над темою «Духовний розвиток особистості в
процесі спілкування з природою» відкрила для себе в педагогічній спадщині
В.Сухомлинського. Ця ідея полягає в умінні педагога збудити у дітей емоційний відгук на різноманітні явища природи,
зародити в них бажання милуватися та насолоджуватися нею і висловлювати свої
почуття, розвивати у них почуття небайдужості, навчити бачити взаємозв’язок між
рослинами і тваринами, розуміти як людина впливає на їх життя, що допомагає
оволодіти емоційно - чуттєвою регуляцією поведінки, засвоїти її еталони. Вихователь зуміла гармонійно поєднати і
духовно піднести в роботі з дітьми всі здатності людини – почуття, інтелект,
волю, уяву. Вона передбачає роботу з оволодіння основами духовної культури,
набуття особистісного утворення – вихованості, яка проявляється у свідомості,
діяльності, поведінці, в емоціях та почуттях.
Сучасна система
дошкільного виховання потребує оновлення, зокрема за рахунок урізноманітнення
форм виховної роботи. Формалізована
«педагогіка заходів» втратила свою актуальність, і сьогодні настав час
пошуку менш гучних, але більш точних психологічних впливів на духовний світ
дитини.
Стрімкі темпи розвитку сучасного
суспільства висувають вимоги принципово нової стратегії підходів до розвитку та
виховання дитини. Реалізацію цих вимог передбачає і Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, який
ставить вимоги щодо оновлення
змісту освіти, спрямовує роботу
педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної
життєвої компетентності, створення
сприятливих умов для формування її творчих, інтелектуальних здібностей,
формування духовної сфери.
Сутність досвіду
ґрунтується на ефективному поєднанні різноманітних форм,
методів і методичних прийомів, на доступності та педагогічній доцільності для
дітей дошкільного віку пропонованого матеріалу, створенні сприятливого, доброзичливого мікроклімату,
варіативності прийомів і форм організації дітей. Вихователь широко використовує у своїй роботі ілюстрації, моделі,
пошуково-дослідницьку діяльність, творчі вправи. Широкому перевтіленню,
відтворенню та усвідомленню знань про природу сприяють ігри – медитації,
удаванки, пантоміми, рухливі та ігрові вправи природничого характеру.
Робота вихователя систематизована за
розділами. В першому розділі «Все починається з добра»
вихователь пропонує перспективне
планування роботи з дітьми. Природознавча робота систематизована за темами, що
дає можливість проаналізувати засвоєння пропонованого матеріалу дітьми. Також
подані конспекти занять, уроків–милування, пошуково - дослідницька діяльність
тощо. В другому розділі «Стежина духовності» вміщено матеріали проведених
консультацій для педагогів щодо організації роботи з визначеного питання.
Третій розділ «Духовність починається з
родини» висвітлює роботу з батьками і
містить зразки проведених заходів.
Досвід несе елементи відтворювального характеру, відзначається оригінальністю підходу до реалізації
навчально-виховних завдань і допомагає педагогам формувати особистість,
розвивати їх творчі та інтелектуальні здібності, об’єднати виховні зусилля
дитячого садка і сім’ї на користь дитини. Зібраний матеріал легкий в
користуванні, доступний, змістовний.
Робота Олени Володимирівни спрямована на виховання морально-духовних
якостей особистості, містить матеріали, що сприяють становленню професійної
майстерності вихователів шляхом безпосереднього навчання новим методам та
прийомам роботи з дітьми.
Досвід роботи «Духовний
розвиток особистості в процесі спілкування з природою» вихователя вивчався в
дошкільному навчальному закладі
протягом 2011 – 2012 навчального року, протягом 2012 -2013 року вивчався методичним кабінетом відділу освіти та
рекомендований для вивчення та впровадження у практику роботи дошкільними
закладами міста.
Проведене анкетування
педагогів щодо визначення рейтингу вихователя в колективі, показало високу оцінку колегами праці Олени
Володимирівни. Із даних анкетування педагогів вихователь - творча, толерантна, завжди готова прийти на допомогу, ініціативна
і винахідлива, майстер своєї справи. Маючи
ґрунтовні знання та напрацювання з означеного
питання, педагог щедро ділиться ними зі своїми колегами. Вона надає педагогам
консультації, виступає на семінарах – практикумах, педрадах, провела екологічний
брифінг для педагогів «Світ природи», відкритий показ заняття - милування з дітьми старшого дошкільного віку «Золота
осінь», на якому показала свою майстерність в спілкуванні з дітьми, уміння
пробудити позитивні емоційні прояви у дітей.
Олена
Володимирівна бере активну участь в міських методичних об’єднаннях, активно
працювала в міській творчій групі над проектом «Впровадження
гуманно-особистісної педагогіки Ш.О. Амонашвілі та В.Сухомлинського», також є
членом школи передового педагогічного досвіду. У 2011 році брала участь в обласній
науково-практичній конференції «Хімічна освіта: стан, досвід, проблеми,
перспективи», виступивши з доповіддю «Емоційно-ціннісний компонент формування
екологічного світорозуміння» з досвіду роботи. У 2013 році на високому професійному рівні провела
майстер-клас «Стежинками пізнання» для педагогів міста до Дня дошкілля. Робота вихователя
«Духовний розвиток особистості в процесі спілкування з природою» була представлена
на міській виставці педагогічних інновацій та передового педагогічного досвіду
в 2013 році і зайняла ІІІ місце в області.
Коментарі
Дописати коментар